Frågor & funderingar
Klädkoden är kostym.
Dam: För dam är det klänning eller kostym. Klänningen kan vara vilken längd du än föredrar och alla färger utom vitt. Svart och rött är absolut ok för oss om du trivs i de färgerna.
Klänningen bör vara lite mer festlig än vanligt och inte vara något som du har på dig till vardags. Inte heller en full-blown balklänning, utan något där emellan som du känner dig fin i.
Känner du dig ändå du osäker går det jättebra att messa Linn, gärna med bildförslag om du funderar på några alternativ, på 073 052 00 88.
Det finns även lite inspirationsbilder här.
OBS: Om du tänkt ha klackskor kan det va bra att känna till att minglet kommer ske på en grusplan och vi kommer ha lite lättare aktiviteter under dagen där man kommer att gå på en gräsmatta. Så välj en tjockare klack eller ha med sko-ombyte.
Herr:
För herr gäller kostym eller kavaj med finare byxor. Kavajen kan vara ljus eller mörk, det spelar ingen roll.
Är du osäker, kika på länken nedan, vi har lagt in lite olika exempel på kombinationer som skulle kunna funka även om man inte har exakt det klädkoden innebär.
Tips och idéer för herr.
Då vi vill hålla vårt bröllop litet och redan har full bordsplacering gäller inbjudan endast personerna vars namn står på kuvertet, vi hoppas på förståelse för detta.
Vi kommer ha en vegetarisk meny på bröllopet, och vi lovar, du kommer inte gå hungrig.
Det kommer finnas lättare tilltugg under minglet och lunchen serveras vid 15-tiden.
Det kommer även serveras mat på kvällen.
Vi tycker era barn är superhärliga, men just denna dag vill vi fira i vuxet sällskap. Vi ber er respektera detta önskemål.
Vi önskar oss inga presenter, men vill ni ändå ge något är ett bidrag till Honeymoon-kassan självklart uppskattat.
Alla swish-gåvor skickas till Linns mamma som sedan sammanställer alla till en enda swish med allas namn.
Skriv namn på de som är med på swishen i meddelandefältet så alla kommer på kortet.
Tel: 076-842 61 59 (Lena Svensson)
Vill ni hålla tal, visa ett bildspel eller göra något annat under middagen?
Då ska du anmäla detta till vår Toastmaster och Toastmadame, Daniel och Sarah, som kommer hålla i allt det där.
Behöver du en projektor så får du ta med den själv, men duk finns på plats.
Tel: 070 57 80 680
Det kommer finnas några parkeringar vid festlokalen, men då vi behöver grusplanen till annat kommer dessa vara mycket begränsade.
Vi räknar med ca 12 bilar vid festlokalen, antingen till höger om huset, eller utanför muren.
Ytterligare 3 platser ska finnas 50 meter efter den vita brevlådan, och resterande bilar få stå kvar vid kyrkan, där det finns gott om parkering.
Så se till att knö ihop er så många som möjligt i bilarna, gärna redan till kyrkan, men framförallt därifrån till festen.
Har du plats över i din bil, kolla om du kan ta med några som inte ska köra.
Självklart har vi fyllt på baren ordentligt inför detta firande!
Vi kommer bjuda på dryck under minglet och till maten, sedan finns massor gott att välja på till fördelaktigt pris.